Uostų infrastruktūros objektų pakėlimas ir stabilizavimas | URETEK

Uostų infrastruktūros objektų pakėlimas ir stabilizavimas

Geopolimerai nereaguoja su vandeniu ir išlieka stabilūs net ir drėgnoje terpėje. Ši savybė leidžia naudoti geopolimerus prieplaukų ir krantinių stiprinimui.

„URETEK“ geopolimerų dervos yra tinkamos naudoti jūros ir upių uostų infrastruktūros objektų horizontalių dangų sustiprinimui ir išlyginimui. Betoninių konstrukcijų pakėlimui ir stabilizavimui naudojamos geopolimerų injekcijos tiek tiesiai po prieplaukų ir krantinių betoninėmis plokštėmis, tiek į vandeningą šių konstrukcijų pagrindo gruntą.

Grunto, esančio po prieplaukomis ir krantinėmis, sustiprinimas

Daugumos betoninių prieplaukų įrengimo technologija numato vertikalios atraminės sienos įrengimą. Ši siena sulaiko būtiną betoninių dangų montavimui piltinio grunto sluoksnį. Dėl pastovaus vandens poveikio gruntinių vandenų lygis nuolat kinta, o tai reiškia, kad kinta ir statinio pagrindo grunto drėgnumo lygis.

Dėl šių priežasčių galimas lėtas piltinio grunto sutankėjimas ir atskirų horizontalių paviršių dalių nusėdimas. Be to, prieplaukų ir krantinių dangos patiria papildomą krūvį dėl stambių krovininių automobilių, kranų, transporterių, pakrovėjų ir kitos technikos poveikio. Uosto pakrovėjo su pernešamu konteineriu svoris gali siekti iki 100 tonų. Suprantama, kad toks poveikis sąlygoja dar didesnį tiek esančio po betoniniais paviršiais piltinio grunto, tiek viso statinio pagrindo grunto sutankėjimą. Dėl šių priežasčių atskirose atkarpose gali ypatingai paspartėti betoninių dangų nusėdimas.

Prieplaukų ir krantinių betoninėms dangoms išlyginti ir konstrukcijoms stabilizuoti taikomas piltinio grunto ir objektų pagrindo grunto sustiprinimas. Naudojant geopolimerus darbai, susiję su laikančiųjų gruntų savybių gerinimu, vykdomi etapais, darbų atlikimas nenumato uosto funkcionavimo sustabdymo.

Betoninių plokščių pakėlimas ir stabilizavimas

„URETEK“ geopolimerų dervos gali būti naudojamos krovininio transporto, pakrovėjų, kranų stovėjimo aikštelių ir manevravimo atkarpų išlyginimui ir sustiprinimui. Geopolimerai taip pat gali būti naudojami uosto sandėlių ir dokų betoninių grindų ir dangų remontui, jei šių statinių būklė yra pablogėjusi dėl vandens poveikio grunto sluoksniams.

Betoninėms dangoms išlyginti naudojamas Slab Lifting metodas. Efektui sustiprinti ir geresnei uostų infrastruktūros objektų stabilizacijai yra taikomas ir giluminio injektavimo metodas Deep Injection, leidžiantis sustiprinti statinio pagrindo gruntą. Šiuo atveju geopolimerai naudojami pertekliniam vandeniui išstumti ir grunto laikančiosioms savybėms pagerinti.

„URETEK“ metodų privalumai

Standartinė uostų betoninių dangų remonto technologija numato visų horizontalių paviršių demontavimą, piltinio grunto sustiprinimą ir pakartotinį betoninių plokščių montavimą. Toks kapitalinis remontas primena antras uosto statybas. Šis būdas reikalauja ne tik rimtų išlaidų, bet ir uosto prastovų, kas taip pat reiškia papildomus su remontu susijusius nuostolius.

„URETEK“ technologijos leidžia išvengti betoninių plokščių demontavimo ir viso uosto veiklos sustabdymo. Geopolimerų injekcijų medžiagos ir technika telpa viename krovininiame automobilyje ir gali būti naudojamos etapais įvairiuose uosto ruožuose. Geopolimerai į gruntą įvedami po betoninėmis plokštėmis per 12–15 mm skersmens gręžinius. Po injekcijų atlikimo gręžinius nesunku užtaisyti. Stabilizuotos ir suremontuotos atkarpos gali būti visiškai eksploatuojamos jau po 15 minučių nuo darbų užbaigimo.


Raktažodžiai