Kelio važiuojamosios dalies pagrindo stabilizavimas, grunto laikančiosios galios atkūrimas ir nusėdmų sustabdymas
PROBLEMA
Po kelio važiuojamąja dalimi uždaruoju būdu buvo nutiestas aukštos įtampos kabelis, todėl susilpnėjo grunto laikomoji galia ir kelio važiuojamojoje dalyje atsirado įgriuva. Įmonė, atsakinga už tiesiamas komunikacijas, planavo šioje vietoje pakloti naują asfalto dangą ir norėjo užtikrinti, kad ateityje įgriuva neatsirastų iš naujo. Siekdamas išvengti didelių žemės kasimo darbų, kad pagerinti grunto laikomąsias savybes, užsakovas kreipėsi į “URETEK Baltic” specialistus su užduotimi rasti greitą ir ekonomišką sprendimą šiai problemai išspręsti.
DARBŲ PROCESAS NAUDOJANT URETEK TECHNOLOGIJĄ
URETEK Baltic komanda nustatė, kad norint stabilizuoti kelio važiuojamosios dalies pagrindą, būtina pradėti darbus 3 m gylyje. Tam buvo palaipsniui, etapais nuo 3 metrų į viršų injektuotos geopolimerinės dervos. Dviejų komponentų geopolimeras pirmiausia išstūmė vandens grunte perteklių, užpildė dėl vandens susidariusias tuštumas, o tada susimaišė su gruntu bei jį sutankino, bei tokiu būdu ženkliai padidino jo laikomąją galią.
Paskutiniame etape geopolimerai buvo injektuojami iki 1 m gylio nuo kelio paviršiaus. Rezultate nusėdęs kelio plotas buvo pakeltas 1 mm, o tai reiškė, kad kelio pagrindo gruntas pasiekė reikiamą laikomąją galią. Asfalto danga iš esmės yra lengva konstrukcija, todėl, norint būti tikriems, kad bus atkurtos tinkamos grunto laikomosios savybės reikėjo sukurti priešpriešinį slėgimą – ant probleminio kelio zonos buvo uždėti papildomi svoriai, kurių bendras svoris siekė 3 tonas.
REZULTATAS
URETEK Baltic komanda atkūrė grunto laikomąją galią įgriuvusioje kelio zonoje ir sustabdė galimą tolesnį kelio nusėdimą šioje vietoje. Visiems darbams atlikti prireikė 1,5 valandos. Tuo pat metu gretimose važiuojamosiose dalyse nebuvo sustabdytas tramvajų ir kitų transporto priemonių eismas.
Taikant alternatyvius tradicinius metodus, tokiems darbams atlikti būtų prireikę 4-5 darbo dienų, per kurias būtų reikėję ženkliai sutrikdyti visą eismą probleminiame kelyje. Be to, nebūtų įmanoma visiškai užtikrinti pakankamą pagrindo sutankinimą, kad ateityje išvengti tolesnių nusėdimų.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad alternatyvių metodų atveju be kasimo darbų būtų reikėję naudoti daugiau sunkiasvorės technikos, tačiau URETEK technologijai jos nereikia. Taigi galime prisidėti prie CO² pėdsako mažinimo, sumažindami neigiamą poveikį tiek žmonėms, tiek mus supančiai aplinkai.