Oro uostų dangų sustiprinimas, pakėlimas ir išlyginimas – URETEK Baltic
logo logo

Technologiju tinklarastis

Infrastruktūros objektai|Oro uostų dangų sustiprinimas, pakėlimas ir išlyginimas
19.03.2020

Oro uostų riedėjimo ir kilimo-nusileidimo takų danga gali nusėsti arba išsikreipti. Taikant klasikines takų atkarpų remonto metodikas, numatančias dangos plokščių keitimą ir sutvirtinimą, darbai trunka savaites ar net mėnesius, ir per šį laikotarpį objektas negali funkcionuoti pilnu pajėgumu. Analogiškos atstatymo procedūros, atliekamos naudojant „URETEK“ medžiagas ir technologijas, reikalauja tik kelių dienų ar net valandų.

Oro uosto dangos betoninių plokščių išsikreipimas ir nusėdimas – dažna problema daugelyje pasaulio šalių. Dangos plokštės gali nusėsti dėl padidėjusio keleivių arba krovinių srauto, drenažo konstrukcijų darbo sutrikimų, natūralaus medžiagų senėjimo ir t. t.

Numatytų reikšmių neviršijantis betoninių plokščių nusėdimas ir iškreipimas nėra pavojingas ir nesudaro avarinių situacijų. Bet jei gruntas po takų paviršiumi nusilpo ir atskiros atkarpos nusėdo labiau, nei leidžiama, reikia nedelsiant imtis veiksmų ir taisyti situaciją. Net jei oro uosto dangos plokščių būklė nekelia tiesioginės grėsmės, dėl staigių oro sąlygų pasikeitimo jos gali tapti pavojingos – įdubimuose susidariusios balos gali užšalti ir sukelti orlaivio ar aptarnaujančios technikos slydimo riziką.

Oro uosto grunto sustiprinimas

Oro uosto takų dangos betoninių plokščių atstatymui reikia sustiprinti gruntą po jomis. Atliekant remonto darbus tradiciniais metodais dangos plokštės keliamos, stabilizuojamos ir išlyginamos visiškai arba dalinai jas demontuojant. Avarinis ruožas uždaromas kapitaliniam remontui. Darbai atliekami sunkia statybine technika. Pašalinus plokštes atliekamos grunto stiprinimo procedūros, po to danga grąžinama į savo vietą.

Naudojant šiuolaikines „URETEK“ technologijas ir medžiagas, grunto po oro uosto konstrukcijomis sustiprinimui ir atskirų betoninių plokščių išlyginimui bei stabilizavimui, nereikia nieko keisti ar demontuoti, ar naudoti sunkiąją techniką. Pakanka pragręžti uosto takų dangos paviršiuje numatytus 12 – 15 mm skersmens technologinius gręžinius, per kuriuos į numatytą gylį bus įleista geopolimerinė medžiaga gruntui sustiprinti.

Technologijų veiklos principas

Daugiakomponentė „URETEK“ medžiaga – tai specialios geopolimerinės dervos, kurios po patekimo į gruntą plečiasi ir sustingsta, įgaudamos reikiamą patvarumą vos per 15 minučių. Taip sutvirtinamas gruntas po oro uosto riedėjimo ar kilimo takų paviršiumi. Atstatytą ruožą galima eksploatuoti praktiškai iš karto po injekcijos.

Technologija leidžia atstatyti objektus su minimaliais skrydžių tvarkaraščio pakeitimais ir nekeisti įprasto oro uosto darbo režimo. Užtenka suplanuoti remonto darbų atlikimą tuo metu, kai skrydžių ir nusileidimų skaičius yra mažiausias. „URETEK“ geopolimerų injektavimo įrangos mobilumas ir kompaktiškumas leidžia neriboti oro uosto veiklos procesų atstatymo darbų vykdymo metu.

Technologijos variantai

Oro uostų dangos plokščių pakėlimo ir stabilizavimo technologija gali būti realizuota dviem metodais, numatančiais skirtingą geopolimerų injekcijų gylį. Tam, kad būtų atstatytos nusilpusios grunto savybės kelių metrų gylyje, rekomenduojama naudoti Deep Injection metodą. Tiesioginis betoninių plokščių stabilizavimas ir išlyginimas, numatantis geopolimerinės medžiagos įvedimą į tarpą tarp grunto ir plokštės, atliekamas taikant Slab Lifting metodą. Abiem atvejais oro uosto dangos būklė ir betoninių plokščių padėtis yra stebima realiuoju laiku lazeriniais nivelyrais, kurių tikslumas ± 1 mm.

Atgal
Pasidalinti straipsniu: