Automobilių kelių ir stovėjimo aikštelių dangos išlyginimas ir remontas – URETEK Baltic
logo logo

Technologiju tinklarastis

Infrastruktūros objektai|Automobilių kelių ir stovėjimo aikštelių dangos išlyginimas ir remontas
19.03.2020

Geopolimerų dervų injektavimo technologijos suteikia galimybę atlikti automobilių kelių betoninės dangos remontą per trumpiausią laiką.

Geopolimerai leidžia sustiprinti po kelių betoninėmis plokštėmis esantį gruntą, pakelti ir išlyginti nusėdusius dangos elementus.

Nenutrūkstamas kelio dangos eksploatavimas neigiamai veikia dangos būklę. Taip pat neigiamą poveikį automobilių keliams turi stambių gabaritų transporto priemonių sukeliami pertekliniai dinaminiai krūviai, aplinkos poveikis ir kiti veiksniai.

Betoninės plokštės, panaudotos automobilių kelių ir stovėjimo aikštelių dangoms, gali nusėsti ir sukelti avarinių ruožų atsiradimą. Dažniausiai tokie pavojai atsiranda intensyvaus judėjimo ruožuose, parkavimo ir stambaus krovininio transporto manevravimo vietose, pakrovimo ir iškrovimo aikštelėse.

Tokiais atvejais būtina atlikti automobilių kelių dangos remontą. Ir šiose situacijose gali būti naudojamos „URETEK“ geopolimerų injektavimo technologijos.

Injektavimas po betono plokštėmis

Betoninių plokščių kelio dangos savybių atstatymui rekomenduojama naudoti geopolimerų injektavimo technologiją Slab Lifting. Šis metodas leidžia pakelti visos kelio arba parkavimo atkarpos nusėdusias betonines plokštes. Slab Lifting leidžia nesunkiai atlikti kelio ruožų, esančių šalia tiltų, geležinkelių, uosto dokų, pakrovimo platformų ir pan., remontą.

Lyginant su tradiciniais automobilių kelių remonto metodais Slab Lifting išsiskiria savo efektyvumu. Geopolimerų dervos daug geriau atlaiko intensyvias dinamines apkrovas. Svarbu ir tai, kad, naudojant šį metodą, automobilinio kelio arba parkavimo aikštelės atstatymas užtrunka tik kelias valandas arba kelias dienas. Darbai, neuždarant visų pravažiavimo zonų, atliekami etapais patogiausiu laiku, kai kelio apkrovimas yra mažiausias.

Praėjus 15 minučių po darbų pabaigos kelio ruožu, suremontuotu taikant geopolimerų technologiją, gali važiuoti net sunkusis transportas. Palyginimui – betoninės kelio ruožo dangos atstatymas, numatantis plokščių demontavimą ir pakartotiną įrengimą, gali trūkti savaites ar net mėnesius.

Giluminis grunto sustiprinimas

Geopolimerų injekcijų technologijos leidžia ne tik atstatyti betoninę automobilių kelių ir parkavimo aikštelių dangą, bet ir sustiprinti grunto, esančio po važiuojamąja dalimi, būklę. Tokiems darbams taikomas metodas Deep Injection. Šiuo atveju polimerai yra naudojami grunto, ant kurio yra pastatytas kelias arba parkavimo aikštelė, laikančiosioms savybėms sustiprinti. Metodas Deep Injection gali būti naudojamas ir statant naujus greitkelius. Kai geopolimerų injekcijos atliekamos į itin sudrėkusį gruntą, yra išstumiamas perteklinis vanduo, ir taip pagerinamos grunto laikančiosios savybės.

Darbų atlikimo eiga

Tam, kad dėl geopolimerų injekcijomis būtų pakelti atskiri automobilių kelio ruožai ir stabilizuota grunto po kelio danga būklė, tereikia išgręžti keletą injekcijoms skirtų technologinių gręžinių. Gręžinių skersmuo – 12–15 mm.

Injekcijos atliekamos per specialius vamzdelius, kurie yra įstatomi į paruoštus gręžinius. Geopolimerinė medžiaga, kuri patenka į gruntą po betoninėmis plokštėmis, užpildo laisvas ertmes, išstumia vandenį ir sustiprina nusilpusį gruntą bei palaipsniui kelia betonines konstrukcijas. Pakėlimo procesas kontroliuojamas lazeriniais nivelyrais, kurių tikslumas siekia ±1 mm.

Atgal
Pasidalinti straipsniu: